گرافیک

استاد محمد رضا فرقانی

گرافیک

استاد محمد رضا فرقانی

تمرین کارگاهی فصل سوم صفحه54

1)       برنامه ای بنویسید که از بخشی از مانیتور عکس گرفته و آنرا در درون یک فایل تصویری ذخیره کند.برنامه برای فراخوانی این تصویر نیز بنویسید.

2)      برنامه ای بنویسید که در هنگام انجام عمل قرینه سازی ، عمل نگاتیو را انجام دهد.

3)     نحوه انجام عمل دوران با زوایای 90 یا 180 یا 270 درجه ای روی مانیتور را تحقیق کنید.

4)      برنامه ای بنویسید که از محتویات مانیتور بطور کامل عکس گرفته و آن را در اندازه یک دهم آن در یک پنجره کوچک در کنار یکی از گوشه های مانیتور رسم کند.(به این کار اصطلاحا Picture to Picture گفته می شود.)

5)      برنامه ای بنویسید که انیمیشن ریزش کلیه پیکسلهای مانیتور در پائین مانیتور(همانند ریزش کوه) را شبیه سازی کند.

6)      برنامه ای بنویسید که با فشردن کلیدهای جهتی ، تصویر روی مانیتور به جهت مورد نظر حرکت داده شود.

7)      برنامه ای بنویسید که ابتدا مانیتور را با یک خط عمودی به دو قسمت تقسیم و کاربر بتواند پیکسلی را با کلیدهای جهتی در پنل سمت چپ به حرکت در آورد و با قرینه سازی حرکت پیکسل همانند تصویری در آینه ، قرینه کامل تصویر رسم شده در پنجره سمت راست نمایش داده شود.

8)      برنامه ای بنویسید که ابتدا تصویری در گوشه سمت چپ و باا رسم و سپس عمل Paste کردن را به تعداد زیاد در مکانهای متفاوتی از مانیتور به گونه ای انجام دهد که 9 تصویر همانند هم و در کنار هم شبیه کاشیهای کنار هم (Tile) نمایش داده شود.

9)       برنامه ای بنویسید که ابتدا تصویری در گوشه سمت چپ و بالا رسم و سپس عمل Paste کردن را همراه با Italic نمودن تصویر انجام دهد.در این تمرین اگر در مبدا مستطیلی رسم شده باشد،در مقصد به متوازی الاضلاع تبدیل خواهد شد و یا اگر متنی باشد،به حالت مورب(Italic) نمایش داده خواهد شد.

10)    برنامه ای بنویسید که ابتدا شکل دلخواهی روی مانیتور رسم و با فشرده شدن کلیدی ، بدون هیچگونه جابجایی در مختصات پیکسلها ، رنگ تمام پیکسلهای موجود روی مانیتور را Negative  کند.

11)     با استفاده از تکنیک ذخیره رنگ پکسلها در یک ماتریس m*n و سپس جابجایی داده های موجود در این ماتریس و سپس نمایش تصویر موجود در ماتریس تغییر کرده روی مانیتور،عملیات نگاتیو سازی،قرینه سازی،چرخش(با زوایای مختلف) و Zooming و یا عملیات های دیگر قابل انجام را امتحان کنید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد